marți, 19 ianuarie 2010

Sarcina si durerile de spate II combaterea durerilor de spate in sarcina

A... si de la a la Z nu fa nimic din ceea ce iti da dureri de spate!
1. nu purta tocuri!
tocurile modifica centrul de greutate, crescand sarcinile asupra coloanei vertebrale. in plus fac ca presiunea in talpi sa se distribuie nefiresc, astfel suprsolicitand si punctele reflexe unde apasa greutatea.
2. Ia-o mai usor
daca ai dureri de spate, inseam,na ca ori te soliciti prea mult, ori nu te soliciti destul si nici asta nu e bine.
ia-o mai usor cu caratul greutatilor. incearca un rucsac sau greutatea egal distribuita in ambele maini. evita rasucirile in special cele cu greutate in mana sau bruste.
evita mersul indelung, asezatul indelung sau statul in picioare indelungat.
cand simti oboseala intinde-te pentru o jumatate de ora. oricum de-a lungul zilei, 2-3 astfel de pauze sunt binevenite. evita insa sa zaci prea mult in pat, daca nu ai recomandare de la medic.
ia-o mai usor cu treburile casnice
spalatul geamurior, spalatul pe jos, aspiratul, stersul prafului solicita coloana oti prin rasuiri in pozitie aplecata ori prin intinderi cu incarcare. asa ca fa-le incet, in conditii usuratoare, eventual cu ajutor (implica jumatatea din dotare in treburile casnice)
3. somnul
acesta devine din ce in ce mai greu pe masura ce sarcina avanseaza.
cum am dormit eu in prima sarcina?
pai cu perina sub picioare pentru combaterea stazei circulatorii, asta cand nu am mai putut dormi pe burta. si bineinteles perinuta de sub cap, care completeaza spatiul dintre ureche, gat, umar si pat. apoi o pernuta la spate,in regiunea lombara. tare bine imi sprijinea coloana. cand ma intorceam, ma intorceam cu perinuta cu tot. apoi am adaugat una sub genunchele de deasupra care era indoit. cand sarcina a inaintat am pus o perinuta si sub burtica. uite asa am ajuns blindata dar ma odihneam de minune. la al doilea pitic s-a schimbat placa, caci nu mai incapeau atatea perinute. am pastrat sub cap, la spate si sub picioare.
deci: dormi pe o parte cu perinuta intre picioare (cica pe stanga favorizezi circulatia), cu perinuta care sa sustina burtica, atunci cand e mai mare.
cand urci sau cobori din pat ai in vedere pozitia in patru labe si apoi poti trece pe o parte.
sau indoi genunchii si te impingi in maini, pe o parte. nu incerca ridicari cu picioarele intinse. picioarele intinse basculeaza bazinul si partea terminala a coloanei inainte, adica o extind iar ridicarea inseamna flectare. se creaza astfel o " forfecare".
acestea fiind zise, urmeaza partea de relaxare si exercitii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu