sâmbătă, 17 iulie 2010

Meniu de ziua d-rei M

De o saptamana ma cacaiesc sa "pun la pastrare" ce am servit la ziua M-ei. Un meniu pentru nemancai si combinatie de chestii cu traditional. Cam asa arata masa nefinalizat:

un an,m

Aici o chestie minunata: Pate fin de ficatei, adaptare dupa Bianca. Adaptare pentru ca am pus mai mult unt, mult mai putine stafide si vin roze:

un an,m

Aici e pasta de branza Ralmette:
branzica de vaci, smantana, un pic de iaurt pentru a o inmuia, sare, patrunjel, marar, ceapa si usturoi verde.
Ar fi aratat mult mai bine cu mai multe verdeturi deasupra. Am bagat in robot branza cu smantana si sare, am adaugat iaurt ca era prea tare, apoi am amestecat cu verdeturile tocate mai grosier. nu am amestecat in robot ca sa nu se striveasca si sa arate ca o masa verde.

un an,m

Aici este Muschiulet de porc afumat in casa, adaptare dupa Elena. Mare inventie, reteta aiasta!
Pentru fum am pus orez brun, ceai negru, foi de dafin, crengute de cimbru si cetina de brad. cetina 2 bucati cat degetul, dar s-a simtit aroma.
Carnea am masat-o cu sare piper, boia si usturoi.
Totul pe un pat din cartofiori noi intregi, curatati de coaja si prajiti in ulei incins. Nesanatos, dar gustos si aspectuos ;)

un an,m

Aici e o salata de vinete foarte gustoasa. im cere toata lumea reteta:
Vinetele se coc pe flacara de la aragaz, pana se inmoaie bine. Nu pe plite, nu in cuptor... Se pun sub servet ca sa se inmoaie coaja si sa sa se curete mai usor. Se curata cat mai calde, se spala usor sub jet de apa (e bine cand reusesc sa le curat fara sa mai trebuiasca sa le spal, caci pastreaza aroma) si se scurg in sita de plastic sau pe fund de lemn inclinat, dar nu se scurg foarte tare. Sa ramana putina zeama.
Separat fac de mana o maioneza :
Frec cu telul un galbenus de ou crud cu o lingurita de mustar , cu putin ulei la inceput, apoi mai mult, adaugat treptat in timp ce amestec viguros. Ulei pun cat e nevoie sa iasa o maioneza tare si albicioasa. Si cat cere reteta mancarii pe care o fac.
La vinete, maioneza reprezinta un sfert - o treime din volumul de vinete gata coapte si curatate.
Toc vinetele cu un cutit de inox,
amestec rapid vinetele cu maioneza si sare,
rad pe razatoarea mica ceapa cam cat un ou, la 1,5 kg vinete,
amestec din nou si gata!
NU: piper, ceapa prea multa (da iuteala, ia din gustul de vinete), alte mirodenii....

un an,m

Am mai avut placintele cu branza in aluat. tot simplu, aluat din faina, apa, sare, ou drojdie cu adaos de branza.

Si tort de iaurt si piersici:

un an,m

O reusita din pdv al gustului, nereusita ca aspect, dar am invatat ceva :)

3 comentarii:

  1. La multi ani domnisoarei M., iar tie felicitari pentru masa grozava pe care ai pregatit-o.Totul arat foarte bine si apetisant.
    Sa ai un weekend plcut iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi aaaaaaaaaaaaani!Foarte bune , bunataturile .Nu intotdeauna aspectul conteaza, mai mult gustul.Te pup si numa bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, fetelor! m-am laudat ca a implinit un anisor? nuuu!
    Alina, piticul meu de pe creier (si nu numai el) zice ca e foarte importanta prezentarea.

    RăspundețiȘtergere